Translate

Thursday, February 10, 2011

21 pelajar tiba dari Mesir

Alhamdulillah Selamat

KANGAR – Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam, Jafperi Othman mahu rakyat Malaysia terutama penuntut menjadikan pergolakan politik di Mesir sebagai iktibar supaya lebih menghargai keamanan.

Menurutnya, jika ingin dibandingkan dengan negara lain, masyarakat hari ini harus bersyukur dengan apa yang ada di Malaysia.

“Saya bersyukur apabila melihat pelajar kita yang menyambung pelajaran di Mesir dapat meninggalkan negara yang bergolak akibat rusuhan dan tunjuk perasaan itu,” katanya ketika berucap menyambut ketibaan kumpulan pertama pelajar Perlis di Mesir, malam kelmarin.

Dalam majlis itu, Jafperi yang mewakili Menteri Besar, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu menyambut kepulangan 21 pelajar di Kompleks Dewan Undangan Negeri (DUN).

Difahamkan, kumpulan pelajar dari Perlis itu adalah antara 778 pelajar Malaysia yang dikeluarkan dari Mesir dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) melalui Ops Piramid.

Sementara itu, pelajar Universiti Al-Azhar, Khairulzaman Zakaria, 24, berkata, Mesir yang sebelum ini mempunyai suasana yang ceria berubah sekelip mata disebabkan pergolakan tersebut.

Menurutnya, dia bersyukur kerana dapat pulang ke negeri kelahirannya ini dengan selamat.

Dia yang juga pelajar tahun dua jurusan Syariah dan berasal dari Kampung Rama, Sanglang berkata, sementara menunggu peluang untuk meneruskan pengajian, dia berharap untuk mengadakan program kemasyarakatan di negeri ini.

“Apa yang berlaku di Mesir harus dijadikan iktibar dan rakyat Malaysia harus bersyukur dengan apa yang ada di negara ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca atas simen,
sudah baca bagilah komen.

Blogger templates

Popular Posts

 

© 2012 Sembang Perlis Thesis Theme Converted by Hack Tutors.info Edit by SembangMalaysia